What the heck am I supposed to feel?

 
Nu kommer den återkommande frågan som alla gravida får. Har du börjat känna någonting än? 
Då vill man nästan dumförklara personen och säga att jaja, självklart. Barnet sparkar konstant hela tiden. Vad trodde du, att ungen låg still i magen? 
Men som allt annat i graviditeten så spyr jag hellre ut här än på personerna som frågar. Om ngon missat det så är jag förstföderska, jag vet inte vad jag ska "känna". Och alla dom här knäppa sakerna man ska göra, springa i trappor, ha sex, äta stark mat och allt vad det nu är. Hade det på riktigt hjälpt så hade du kunnat säga exakt när ungen kommer. Men kan berätta för alla, ungen har en egen vilja redan i magen, jag kan inte "sätta igång värkarna" själv. Barnet har all makt redan i magen. Så alla som undrar, nej jag "känner" ingenting mer än massa sparkar slag och kullerbyttor.
Mitt barn kommer när det vill och glöm att jag går mer i trappor än nödändigt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: