Mixed feelings.

 
Det är så svårt när alla mina känslor är så blandade för min mage. Extra svårt när ALLA i ens omgivning, framförallt dom man inte står nära ska veta, tycka och tänka så mycket. 
Det som tar hårdast är när folk, som dom oftast säger, att jag är liten. Vad då liten? Jag är ju perfekt säger dom som faktiskt vet. Men ändå slår det så hårt. Sen nästa kommentar man får höra, men du som är så liten. Du kan väl inte ha ont? Eh, nehe. Så jag som tidigare haft en mage som varit extremt platt kan inte få ont? Varför inte. Ändras inte min kropp som alla andras kanske?
 
Men i dessa stunder så är jag överlycklig över att jag har världens mest underbara sambo, finaste vännerna och bästa familjen. För dom säger alla rätta orden, berättar att jag är vacker, att jag har en fin mage och att min kropp i övrigt hållt ihop sig jättebra. Då känner jag mig lugn igen. 
 
För jag bär ju faktiskt nästa generations människa i min kropp, jag har en människa som är unik och älskad för just den som den är. Våran vackra skatt! Din mamma går gärna igenom allt det här så länge du kommer ut till oss så vi får hålla dig i våran famn. 
 


Kommentarer
Postat av: ems

Gud vad jag känner igen mig, jag hade samma "problem" när jag var gravid. Hoppas du inte tar det allt för hårt, jag tog de mer som en komplimang att jag höll mig liten och i princip bara fick en mage under graviditeten :)

Svar: Ja, försöker med det. Men ibland vill allt bara rinna över för mig. Folk som inte förstår att magens storlek inte beror på vem skatten i magen blir. Men försöker att inte ta det allt för hårt, men som sagt, ibland orkar jag inte med alla som "vet"
Sara Elin Rebecca

2013-07-10 @ 09:12:15
URL: http://emstheone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: