Marshmallows and chocolate muffins recipe!

Om jag ska säga det själv så är jag ganska duktig på att baka. Kanske inte dom snyggaste sakerna, men sjukt goda. I Onsdags så var jag över hos en mammavän och hennes dotter och då hade jag bakat choklad och marshmallows muffins, galet goda blev dom. Här kommer receptet på dom. 
 
 

Ingredienser:

  • 100 g smör
  • 2 st ägg
  • 2.5 dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 5 msk kakao
  • 0.5 tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 35 g minimarshmallows (eller sönderklippta stora)
 Btw, finaste formarna!!
 
Sätt ugnen på 200°C. Placera ut bakformar i papper på en plåt, blir ca 18 st. Knäck äggen och häll på strösocker i en bunke. Vispa till en luftig smet. Tillsätt vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Vispa till en jämn smet. Tillsätt vetemjölet och det smälta smöret. Vispa snabbt ihop till en jämn smet. Sen häller du i marshmallowsarna, jag använder minimarshmallows.
 
 
Fördela smeten i bakformarna. Grädda mitt i ugnen i 200°C i ca 11 minuter. 
 
 
 
Supergått att servera med lite färskabär och grädde eller glass.
Servera eller förpacka i plastpåsar. Går bra att frysa.

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: