Not okay!


I lördags så checkade vi in på ett centralt hotell i Stockholm. Vid incheckningen så får Lovelin frågan om lilla tjejen vill ha en bok med feer och älvor. Jag som kikat lite har sett att det finns en bok med bilar också att välja på. Så jag säger lite fint att vårt barn älskar bilar så finns det en med det så tar hon hellre det. 
Det stör mig otroligt mycket att hon bara fick ett val! Att hon inte fick välja på bilar eller älvor utan hon bara fick ett val. Det var kanongulligt att hon fick en målarbok men snälla, ge oss alla val och inte bara ett. Vårt barn är ett barn ingen tråkig injobbad dålig norm som gör att hon bara får ett val. 
Men sen när vi checkar ut får Lovelin frågan igen om hon fått en målarbok. Vi svarar då att ja, hon fick en med bilar. Den personen säger då oj, fick hon. Men vill hon hellre ha en med feer och älvor så får ni ta en den. Som om hon inte skulle vilja ha en med bilar. Så tråkigt! Dock hoppas jag utvecklingen går framåt innan vi bor där igen så vår dotter får alla val. 

För många är nog det här en småsak, men det är just dom små sakerna jag vill sägs ifrån till. Ta inget föregivet utan fråga, vi är inte ett kön utan en individ och individer gillar olika! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: