Kläder för förskolan!

 
Det yttre plaggen först
En skaloverall med extremt bra vattentålighet
Fleece fodrat galonställ
Overall
 
Dom här tre kommer hänga på förskolan från början, dock kommer nog overallen snart bytas ut mot en större storlek då den här nog kommer vara urvuxen i slutet av februari eller början utav mars. Men med tanke på hur varierande vädret är så får allt finnas på förskolan.
 
 
Två par vantar, ett par varmare och ett par galon. 
Vinterskor som är vattentåliga.
Halskrage
En tunnare mössa, en mellan och en tjock
En snusnäsduk.
 
Även här är det anpassat efter vårt lands varierande väder. Dock kommer vi köpa till ett par regnstövlar och ett par allvädersstövlar. 
 
 
Två par raggsockor
Ett par mockasiner
Tre par vanliga strumpor
Ett fleeceställ
En onepice
 
Det här är sovkläder och extra kläder!
 
 
En t-shirt
Två långärmade tröjor
Tre långärmade bodys
Två jeans och två leggins
 
Jag känner min dotter... Hon kommer behöva extra kläder, för det finns handfat och inte möjlighet att sitta naken vid bordet. 
 
 
Resårband i alla ytterplagg och namnlappar i ALLA plagg. 
Jag som jobbat på förskola i 345 dagar (tittade det precis så därför jag vet exakt...) vet att det värsta om finns är föräldrar som inte namnar och sen kommer och räknar med att vi i personaen ska veta vart hens barns strumpor är. Nej, tyvärr håller vi inte koll på det, men om du namnar så kommer det komma fram. Så här har det lappats kläder. Roligt fredagsnöje... Det andra som vi persoal mår dåligt över är när barnet inte har rätt kläder för årstiden eller några extrakläder. Så därför kommer Lovelins klädhylla alltid vara överfull. För då finns det om det behöver bytas! En tröja hem en ny dit kommer jag lära Tony! 
 
Som sagt, roligt fredagsnöje... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: