Not only mom friends, we are also real friends!

 
I lördags hade jag några mammavänner på besök för lite mys. Vi drack gott, åt gott och skrattade massor. Precis som det ska vara! 
Dom här brudaran som var hemma hos oss är alla "nya" vänner, vänner som jag fått delvis för att jag är mamma. Men inga av dom är riktiga mammavänner. För vi pratar nästan aldrig barn, vi umgås inte för barnens skull, vi råkade bara träffas på grund av att vi har barn. Tänkte beskriva dom här tokarna! 
Nicole, mamma till två små busar, Milo och Melissa. Hon är den unga i gänget, den som är en riktig vindfläkt med massor av känslor. Lätt till skratt och en stark vilja! Studerar till frisör.
Annika,  hon är mamma till två, Nike och Mika. Den lugna men sprudlande. Den som alltid frågar hur en annan mår innan man hinner fråga henne. På ytan tror du hon har det busenkelt, men vi i gänget, vi vet hur allt är! Studerar till sjuksköterska. 
Linnea, hon är den smartaste människa jag träffat. Hon kan mycket om mycket och är aldrig rädd för att lära oss andra nya saker. Hon är min granne och har två barn, Alice och William. Hon jobbar som syv och det är ett jobb som verkligen passar henne. Ja, hela hon är en wow människa som kan allt. 
 
Sen har vi mig, dom beskrev mig häromdagen. Jag var tydligen den som sket regnbågar och var extremt rak på sak. Jag säger exakt vad jag tycker och tänker. Jag är pedagogisk och har ett enormt tålamid. Och ja, jag har ett barn Lovelin. 
 
Vi fyra har alla ett barn var om är 2013. Först kom Milo, sen Alice, Mika och sist Lovelin. Milo i mars, Alice i juni, Mika i augusti och Lovelin i september. 
 
Men det är nog det enda som är lika hos oss, annars är vi varandras komplement och vi bryr oss om varandra. Ja, vi är inte bara mammavänner, vi är vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: